mari amalkan

mari amalkan
selawat syifa
Cili-merah..cili-merah...cili-merah.

Thursday, December 17, 2009

Al Fatihah

Sebentar tadi aku menerima berita sahabat baik ku telah dipanggil menemui-Nya. Allahyarham Ramli Abdullah, mula ku kenal semasa sama-sama menghadiri temuduga satu masa dulu. Atas keramahannya, kami berbual-bual sebelum dan selepas temuduga. Perkenalan terputus begitu sahaja sehinggalah terserempak dengannya semasa servis kereta apabila aku berpindah tinggal di Gombak dari Kuantan apabila berjaya dalam temuduga. Pertemuan itu membawa perhubungan lebih rapat. Banyak jasanya terhadap aku. Bantuannya dalam tenaga dan kewangan banyak melegakan aku dalam menanggug kos hidup yang tinggi di KL ini.

Apabila menerima berita beliau sakit, saban hari aku berdoa agar beliau sembuh. Namun Allah s.w.t amat menyayanginya. Setelah berbulan-bulan menanggung derita, akhirnya Allah memanggilnya pulang. Tinggallah isteri dan anak-anaknya seramai 6 orang. Dan aku kehilangan sabahat yang bukan sahaja amat baik dengan aku, malah berkongsi tarikh lahir yang sama walaupun tahun berlainan...

Ya Allah, tempatkanlah sahabatku ini dikalangan para Anbiya' dan Solihin.. Amin

Al Fatihah

No comments: